19 Aralık 2010 Pazar

RESVERATROL mucizesi....

Meraklılar yada şarapçılık ile uğraşanlar Resveratrol'ü bilir ...benim de uzun süredir sağlıklı beslenme ile ilgili yaptığım araştırmalarda bu besin takviyesi karşıma hep çıkıyordu ...ancak Çin malı hap olarak... ama açıkçası hap haline getirilen her türlü besin maddesine karşıyım ...köpek balığı kıkırdağı hariç çünkü bulup tüketmek çok zor (bu kıkırdağın daha sonra neye iyi geldiğini yazacağım)

mesela domatess ,acı biber,üzüm, havuç vs hapları bence gereksiz ülkemizde tazesi varken bu kadar kolaycılığa yönelmeye gerek yok...
Biraz zahmet ,biraz emek... ama en sağlıklı besinler kendi ürettiklerimiz unutmayın...

Gelelim Resveratrol'e...

Resveratrol, bitkilerde özellikle kırmızı üzümde, yer fıstığında ve ananasta yüksek konsantrasyonda bulunmaktadır. Resveratrol, siyah üzümün soğuk hava koşulları, mantar enfeksiyonları gibi etkenlere bağlı olarak kendini korumak için ürettiği bir maddedir." [Vikipedi]
Vikipedi böyle diyor...ben bu değerli maddeyi hem taze şişelenmiş , hem de organik sertifikalı olarak cumartesi günü buldum...Başkası para bulur sevinir ben de Resveratrol'ü elimde tutunca çok mutlu oldum. Nerede mi??? Bornova organik pazarında ama eminim Bostanlı veya başka organik mağazalarında da vardır. Markası RALİLA...Konuralp /Düzce 'de üretilmiş...hasat yılı 2010...İzabella (kokulu siyaz asma üzümünden) elde edilmiş... info@ralila.com ....şişede yazanlar bunlar...

Peki, resveratrolü bu kadar önemli yapan nedir? Öncelikle Resveratrol'ün çok kuvvetli antioksidan etkisi var. Bu nedenle, kalp ve damar işlevlerinin desteklenmesinde, nörodejeneratif ve iltihaplı hastalıkların ve çeşitli kanserlerin önlenmesi ve tedavisinde yardımcı olarak öneriliyor.Özellikle kemoterapi sırasında düşen kan değerlerinin yükselmesinde çok önemli bir rol oynayan bu mucize besini sabah aç karnına 2 yemek kaşığı olarak içmeniz yeterli...Süre rahatsızlığınızın ciddiyetine bağlı...Tadı üzüm şırasına benziyor ama şekeri daha az.yani içimi de kolay.

Diyelim çok kansızsanız...hemen kan tahlili yaptırıp 1 şişe bitinceye kadar resveratrol'ü kullanıp tekrar ölçüm yaparsınız ve aradaki farkı görürsünüz...ben derim ki bu tarz antioksidanları belirli süre kullanıp sonra vücudu dinlendirmek daha faydalı oluyor...

Tabii hiçbir rahatsızlığınız yoksa ne mutlu size...ama  yine de kullanıp vücudunuzu yenileyebilirsiniz.

1 ay sonra sizlere kan değerlerinde nasıl bir değişiklik yaptığını da yazacağım merak etmeyin hem de bire bir tahlil sonuçlarını karşılaştırarak
Her akşam kırmızı şarabımı içerim Resveratrol'ü de bu şekilde alırım diyorsanız o ayrı tabii ki :))))

sağlıcaklı kalın

3 yorum:

  1. Ben galiba her aksam bir kade kirmizi sarap yoluyla alacagim :))
    Tesekkurler teyzecik, daha once "Resveratrol" diye bir kelime duymamistim bile. Yine cok faydali bir bilgi paylastin bizlerle...

    YanıtlaSil
  2. Pakize hanım merhaba Şerife ben, böyle sağlıklı ve özel bilgilerle sizi de blog aleminde gördüğüme sevindim, "Resveratrol" ü ilk defa duydum, bilgi için teşekkürler...

    YanıtlaSil